Battle of the Agencies

De inschrijving voor de Battle of the Agencies 2021 is gesloten.

Na het succes van 2020 staat ook dit jaar de Battle of the Agencies op het programma. Een échte strijd tussen verschillende bureaus om wie de beste e-mailcampagne maakt voor DPG Media.

De strijd
Ieder bureau kan zich aanmelden voor deze battle! Meld je hieronder aan met een scherpe motivatie en wie weet strijd je met jouw bureau tegen twee andere bureaus. In aanloop naar de Email Summit ga je met je bureau aan de slag met een e-mailcampagne voor DPG Media, team werving (abonnementen dagbladen en magazines). Het bureau met de meest creatieve, effectieve en klantgerichte e-mail gaat er met de winst vandoor! Onder het invulformulier vind je de regels voor het doorlopen van de procedure en de criteria waarin inzendingen moeten voldoen.

Procedure

Selectie

Uit alle inzendingen wordt er een selectie gemaakt van drie bureaus. Deze selectie vindt plaats op basis van de pitch:

Stap 1: Meld je bureau aan met een korte motivatie. Let op! Deadline voor het inzenden van de motivatie is 14 juni 2021.

Stap 2: De motivaties worden beoordeeld door het e-mailmarketingteam van DPG Media. De beste drie pitches nemen deel aan de battle. Let op: de motivaties worden anoniem beoordeeld!

Proces

Stap 1: DPG Media schrijft een briefing op campagne, content, propositie, huisstijl, schrijfwijze etc.

Stap 2: De definitieve briefing wordt 1 maand voor de verzending gedeeld.

Stap 3: DPG Media beoordeeld de e-mail op o.a design, huisstijl, weergave etc.

Nieuw > Nog meer kans om je als bureau te onderscheiden:
Ieder jaar proberen we de Battle weer een stuk scherper te maken. In de afgelopen editie hebben we de controlegroep van de adverteerder toegevoegd om te kijken of de bureaus beter scoren dat het marketing team zelf. Dit jaar komt daar weer een dimensie bij, een veelgehoorde wens vanuit bureaus. De deelnemende bureaus krijgen de mogelijkheid om een tweede mail binnen de campagne te verzenden om hierin de resultaten verder te boosten.

Spelregels*:

  • Het bureau levert 2 HTML e-mails aan bij DPG Media waarin dynamische content mag worden opgenomen. Richtlijnen hiervoor zijn omschreven in de briefing.
  • De doelgroep is bij alle vier de e-mails gelijk en wordt geselecteerd door DPG Media. Voor de 2e e-mail wordt exact dezelfde doelgroep aangehouden.
  • De verzending wordt uitgevoerd door DPG Media via de systemen van DPG Media 
  • Alle uitingen worden op hetzelfde moment door DPG Media verzonden
  • De resultaten worden gemeten door DPG Media.

*Wanneer de aangeleverde e-mail niet voldoet aan de spelregels, behoudt DPG Media te allen tijde het recht de e-mail niet te verzenden.

Criteria:

De verstuurde e-mails worden door DPG Media afgewogen t.o.v. de volgende metrics:

  • Hoofddoel: additionele transacties
  • Overige KPI’s: viewrate, click to open rate, afmeldratio, objectieve beoordeling op creativiteit en originaliteit (door E-mailmarketingteam DPG Media)
  • Bij onverwachte zaken die niet benoemd staan in de spelregels besluit DPG Media in samenspraak met de DDMA en de bijbehorende commissie Email Summit.

Op 30 september 2021 tijdens de DDMA Email Summit 2021 strijden de drie bureaus om de prijs. Zij geven allen een vlammende pitch (8 á 10 minuten) over hoe zij te werk zijn gegaan, waarom keuzes zijn gemaakt en hoe de uiting eruit heeft gezien.

Contact

Voor vragen over de Battle of Agencies 2021 kun je contact opnemen met Merel de Koning:

E-mail: evenementen@ddma.nl
Telefoonnummer: 06 42016010