Battle

Het is niet meer mogelijk om een motivatie in te dienen voor de Battle of the Agencies. 

Bekendmaking genomineerden:
Vrijdag 29 maart 2019.

Battle of the Agencies

Na het succes van 2018 staat ook dit jaar The Battle of the Agencies op het programma. Een échte strijd tussen verschillende bureaus om wie de beste e-mailcampagne maakt voor Holland Casino.

De strijd
Ieder bureau kan zich aanmelden voor deze battle! Meld je aan met een scherpe motivatie en wie weet strijd je met jouw bureau tegen twee andere bureaus. In aanloop naar de Email Summit ga je met je bureau aan de slag met een e-mailcampagne voor Holland Casino. De campagne bestaat uit een e-mail die daadwerkelijk wordt verzonden naar het bestand van Holland Casino als Split Run campagne: drie gelijke databases met dezelfde propositie:

● Hoe ga je om met design?
● Welke copy overtuigt de ontvanger?
● Hoe laat je jouw e-mail beter presteren?

Procedure

Selectie
Uit alle inzendingen wordt er een selectie gemaakt van drie bureaus. Deze selectie vindt plaats op basis van de pitch:
Stap 1: Meld je bureau aan met een korte motivatie
Stap 2: De motivaties worden beoordeeld door het marketingteam van Holland Casino. De beste drie pitches nemen deel aan de battle. Let op: de motivaties worden anoniem beoordeeld! 

Proces:
Stap 1: Holland Casino schrijft een briefing op content, propositie, huisstijl, schrijfwijze etc.
Stap 2: De definitieve briefing wordt 1-2 weken voor de verzending gedeeld
Stap 3: Holland Casino beoordeeld de e-mail op o.a design, huisstijl, weergave etc.

Spelregels*:
● Het bureau levert 1 HTML e-mail aan bij Holland Casino
● De doelgroep is bij alle drie de e-mails gelijk en wordt geselecteerd door Holland Casino
● De verzending wordt uitgevoerd door Holland Casino via de systemen van Holland Casino
● Alle uitingen worden op hetzelfde moment door Holland Casino verzonden
● De resultaten worden gemeten door Holland Casino.

Criteria:
De verstuurde e-mails worden door Holland Casino afgewogen t.o.v. de volgende metrics:
● Hoofddoel: Additioneel bezoek
● Overige KPI’s: effectieve clicks in e-mail, e-mail opens, sentiment Score en unsubscribe Rate

*Wanneer de aangeleverde e-mail niet voldoet aan de spelregels, behoudt Holland Casino ten alle tijden het recht de e-mail niet te verzenden.

Bij onverwachte zaken die niet benoemd staan in de spelregels besluit Holland Casino in samenspraak met de DDMA en de bijbehorende commissie Email Summit.

Op 20 juni 2019 strijden de drie bureaus om de prijs. Zij geven alle een korte pitch (2-3 minuten) over hoe zij te werk zijn gegaan, waarom keuzes zijn gemaakt en hoe de uiting eruit heeft gezien.