Battle of the Agencies

Nieuw: Battle of the Agencies

Op de Email Summit van 2018 zal een nieuw inspirerend item worden opgenomen. Een échte strijd tussen verschillende bureaus waarbij we laten zien dat er meerdere wegen naar Rome zijn.

De Strijd

Ieder bureau kan zich aanmelden voor deze battle! Meld je aan met een scherpe motivatie en wie weet strijd je met jouw bureau tegen twee andere bureaus voor de overwinning. In de aanloop naar de Email Summit gaan drie bureaus aan de slag met een “sales-campagne” voor TUI. Deze sales-campagne bestaat uit een e-mail die daadwerkelijk zal worden verzonden naar het klantenbestand van TUI als een Split Run campagne; drie gelijke databases met hetzelfde aanbod.

  • Hoe ga je om met design?
  • Welke copy overtuigt de ontvanger?
  • Hoe laat je jouw e-mail beter presteren?

Belangrijke data

  • Vrijdag 23 maart voor 12:00 uur 
    Deadline inzenden motivatie Battle of the Agencies
  • Dinsdag 10 april 2018
    Genomineerde Battle of the Agencies worden bekend gemaakt
  • Donderdag 21 juni 2018
    Bekendmaking Battle of the Agencies tijdens de DDMA Email Summit 2018 in De Kromhouthal in Amsterdam

De inschrijving voor de Battle of the Agencies is gesloten.

Selectie:

De selectie van de drie bureaus vindt plaats in twee rondes.

Ronde 1

  • Ieder bureau kan zich aanmelden met een korte motivatie
  • De motivatie wordt beoordeeld door het team van TUI. Goede pitch = Door naar Ronde 2!

Ronde 2

  • Uit de overgebleven bureaus worden drie bureaus geloot die met elkaar strijden in ‘the Battle of the Agencies’

Spelregels:

  • Er volgt één briefing vanuit TUI op content, prijs, huisstijl etc.
  • De definitieve briefing zal 1-2 weken voor verzending plaatsvinden.
  • Iedere deelnemer levert 1 HTML e-mail aan bij TUI
  • TUI doet een finale beoordeling op o.a.
    • Design
    • Huisstijl
    • Weergave
    • Etc.
  • Er zal 1 reviewronde plaatsvinden door TUI waarna aanpassing html kan worden gedaan
  • De doelgroep is per uiting gelijk en wordt geselecteerd door TUI
  • De verzending vindt plaats door TUI via de systemen van TUI
  • Alle uitingen worden op hetzelfde moment door TUI verzonden
  • Het meten van de resultaten vindt plaats door TUI

Wanneer de uiteindelijke e-mail niet voldoet aan de spelregels, behoudt TUI ten alle tijden het recht de e-mail niet te versturen . Bij overige punten besluit TUI in samenspraak met de DDMA en de bijbehorende commissie Email Summit.

Tijdens de DDMA E-mail Summit op 21 juni zullen de drie bureaus allen in een korte pitch (2-3 minuten) toe mogen lichten hoe ze te werk zijn gegaan, waarom ze bepaalde keuzes hebben gemaakt én hoe de uiting er uit heeft gezien.

Hoe wordt bepaald wie er gewonnen heeft?

De verstuurde e-mails zullen door TUI worden afgewogen t.o.v. de volgende metrics:

Hoofddoel:

  • Omzet

Overige KPI’s

  • Effectieve clicks in e-mail
  • E-mail opens
  • Sentiment Score
  • Unsubscribe Rate

Voor vragen over Battle of the Agencies,  kun je contact opnemen met Merel de Koning:
E-mail: evenementen@ddma.nl
Telefoonnummer: 06 42016010