News

Carglass® Nederland, Albert Heijn en 100%EMAIL winnaars DDMA E-mail Awards 2021

30 September 2021

Amsterdam, 30 september 2021 – De winnaars van de DDMA E-mail Awards zijn vandaag bekendgemaakt. Carglass® Nederland won in de categorie Beste E-mail Campagne en Niels Gleditzsch van Albert Heijn werd uitgeroepen tot E-mail Professional van het Jaar. In de Battle of the Agencies, met DPG Media dit jaar als opdrachtgever, viel 100%EMAIL in de prijzen.

Frans Reichardt, voorzitter van de vakjury van de DDMA E-mail Awards: “Met Niels Gleditzsch en Carglass® kennen de DDMA E-mail Awards opnieuw twee uitstekende winnaars. Niels is een klantgedreven en datagedreven e-mailprofessional met focus op resultaat. Hij heeft een heldere visie op het combineren van kanalen en content en neemt anderen hierin mee. Tijdens de pandemie is Niels erin geslaagd effectief in te spelen op de urgente behoefte aan intensieve communicatie met klanten. Hiermee heeft hij uitstekende resultaten behaald. Met de geautomatiseerde transactionele GLAS-campagne heeft Carglass® daarnaast een buitengewoon klantgerichte e-mailcampagne ontwikkeld. De campagne is goed voor klanten én voor Carglass®. Dat de impact van elke minieme wijziging in de campagne op het aantal succesvolle afspraken kan worden berekend, verdient een groot compliment.”

Beste E-mail Campagne: GLAS-Campagne – de ideale digital klantreis

Met hun GLAS-campagne verslaat Carglass® Nederland de andere genomineerden bol.com en YoungCapital. De campagne bestaat al een tijdje maar is in de loop der jaren stapsgewijs uitgebouwd om te voldoen aan de wensen van de klant én die van Carglass® Nederland. De huidige campagne richtte zich op personalisatie om het aantal afspraakannuleringen en waste calls te verkleinen en daarmee het aantal succesvol afgeronde afspraken te vergroten. Volgens de jury lagen de drie genomineerden dicht bij elkaar, maar stak Carglass® Nederland er bovenuit.

Bjorn Smulders, Manager van Customer Experience bij Carglass® Nederland: “Deze award is een supermooie erkenning voor ons harde werk. Onze case ging breder dan e-mail en ik ben ontzettend blij en trots dat de jury dat heeft gewaardeerd, en daarmee de beweging die we hebben gemaakt heeft opgemerkt en beloond. De vragen van de jury hebben ons geïnspireerd om de volgende stappen te zetten en datagedreven e-mailmarketing binnen Carglass® Nederland naar een hoger plan te tillen, zodat we nog meer klanten blij kunnen maken”.

E-mail Professional van het Jaar: Niels Gleditzsch (Albert Heijn)

Niels Gleditzsch laat de andere genomineerden Quint Wapenaar (Basic-fit) en Patrick van Wattum (MailCampaigns) achter zich en is verkozen tot E-mail Professional van het Jaar. Volgens de jury is Niels klant- en datagedreven en sterk gefocust op resultaat. Hij neemt anderen mee in zijn visie dat e-mail geen op zichzelf staand kanaal is, maar altijd onderdeel van het geheel.

Niels Gleditzsch, manager e-mailmarketing & CRM bij Albert Heijn: “Deze winst is een mooie bevestiging van mijn werk, maar ik doe alles natuurlijk in samenwerking met het hele team. Het is een prachtige bekroning, zeker met de uitdagingen die de afgelopen 1,5 jaar met zich meebracht. Ik ben ontzettend blij dat de jury dit met deze prachtige bekroning heeft erkend.”

Battle of the Agencies: 100%EMAIL

Als laatste streden Growing Minds, Rapidsugar en 100%EMAIL om de titel in de Battle of the Agencies. De drie bureaus ontwikkelden een campagne van twee e-mails – een eerste mail en een remindermail – voor DPG Media, die abonnees stimuleert een tweede abonnement op een andere titel af te sluiten. Volgens opdrachtgever DPG Media kwam de propositie van 100%EMAIL duidelijk naar voren. Daarnaast was de uitgever enthousiast over de interactiviteit van de eerste mail en de uitstekende resultaten op het gebied van conversie.

Michael Straathof, Managing Partner bij 100%EMAIL: “Ons concept was toegespitst op het selecteren van zoveel mogelijk klanten door het toepassen van zelfselectiemethodieken. Vanuit de overtuiging dat klanten van DPG Media al meerdere malen zijn benaderd met hetzelfde aanbod, vonden we dat deze mail een sterke, persoonlijke touch moest hebben. We zijn uitgekomen op een tekstuele, niet-reclamische e-mail. Dit bleek een gouden greep, zo lieten de resultaten van het aantal afgesloten abonnementen zien. 100%EMAIL is supertrots om wederom de strijd der e-mailmarketingbureaus te hebben gewonnen.”

Over de DDMA E-mail Awards

DDMA E-mail Awards worden normaal gesproken jaarlijks uitgereikt tijdens de DDMA Email Summit, die dit jaar wederom is verplaatst naar volgend jaar. De uitreiking van de awards ging wél door tijdens een losstaande editie en vond plaats op donderdag 30 september in Hoogtij Amsterdam. Het event is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en wordt georganiseerd door de DDMA Commissie E-mail. De E-mail Awards wordt mede mogelijk gemaakt door deze sponsoren. De volgende DDMA Email Summit vindt plaats op 10 februari 2022.