Nieuws

Hans Anders, Drukwerkdeal.nl en 100%EMAIL winnaars DDMA E-mail Awards 2020

24 september 2020
Hans Anders, Drukwerkdeal.nl en 100%EMAIL winnaars DDMA E-mail Awards 2020

De winnaars van de DDMA E-mail Awards zijn vandaag bekendgemaakt. Hans Anders won in de categorie Beste E-mail Campagne en Lonieke Schepers van Drukwerkdeal.nl werd uitgeroepen tot E-mail Professional van het Jaar. In de Battle of the Agencies ging 100%EMAIL er met de winst vandoor.

Frans Reichardt, voorzitter van de vakjury van de DDMA E-mail Awards: “Voor het eerst in de historie van de DDMA E-mail Awards is de jury unaniem in haar keuze voor de winnende e-mailprofessional en de winnende e-mailcampagne. De genomineerde e-mailcampagnes illustreren dat in steeds meer organisaties de klant centraal staat. Er wordt gewerkt vanuit klantreizen en slim gebruik van techniek, klantdata en dynamische content zorgen voor toenemende relevantie van e-mail voor de klant: voor elke klant de juiste boodschap op het juiste moment. Van de genomineerde e-mailprofessionals was de jury sterk onder de indruk van hun kennis, kwaliteiten en ambities. Zij stellen de klant centraal in hun denken en doen en zoeken voortdurend naar mogelijkheden om met de juiste combinatie van data, techniek en content relevant te zijn voor die klant.”

Beste E-mail Campagne: Hans Anders Post Purchase campagne
Met de Hans Anders Post Purchase campagne verslaat Hans Anders de andere genomineerden Karwei en bol.com. Met een hyper-gepersonaliseerde campagne wist Hans Anders klanten in afwachting van een bestelling positief betrokken te houden en merkbeleving te verhogen. Volgens de vakjury is de Post Purchase campagne van Hans Anders een campagne die relevantie en plezier toevoegt aan de customer journey van klanten. De hoge scores op klantsentiment onderstrepen de relevantie voor de klant van deze goed gepersonaliseerde campagne.

 

E-mail Professional van het Jaar: Lonieke Schepers
Lonieke Schepers, e-mailmarketeer bij Drukwerkdeal.nl, liet andere genomineerden Manou Buruwaa (Nederlandse Spoorwegen) en Laura Wijnands (Bikkelhart) achter zich en werd verkozen tot E-mail Professional van het jaar. De jury prijst Lonieke voor haar drive om relevant te zijn voor klanten. Lonieke is een professional met een hart voor de klant en vormt daarmee een uitstekende ambassadeur voor het e-mailvakgebied.

 

Battle of the Agencies: 100%EMAIL
Als laatste streden 100%EMAIL, RapidSugar en Doornvogel om de titel in de Battle of the Agencies. De drie bureaus ontwikkelden een campagne voor GAMMA gericht op loyale klanten om waardering te tonen en om te stimuleren tot herhaalaankopen. Na een analyse van de resultaten door GAMMA, waarbij onder meer werd gekeken naar de gegenereerde transacties, aantal unieke gebruikers en CTR’s, kwam uiteindelijk 100%EMAIL als winnaar uit de bus.

 

Over de DDMA E-mail Awards
De DDMA E-mail Awards worden normaal gesproken jaarlijks uitgereikt tijdens de DDMA Email Summit, die dit jaar is verplaatst naar volgend jaar. De uitreiking van de awards ging wél door en vond plaats op donderdag 24 september in Square by Gert Blom in Amsterdam. Het event is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en wordt georganiseerd door de DDMA Commissie E-mail. De E-mail Awards wordt mede mogelijk gemaakt door deze sponsoren.