DDMA E-mail Awards

OVER DE AWARDS

Tijdens de Email Summit worden de DDMA E-mail Awards uitgereikt: E-mail Campagne Award 2018, E-mail Professional Award 2018 en E-mail Single Shot Award 2018. De E-mail Professional en de E-mail Campagne waren er de afgelopen jaren al. Met uitzondering van de naamgeving dan, de e-mail M|V is E-mail Professional geworden.

Nieuw dit jaar is de E-mail Single Shot Award. In de afgelopen jaren is het regelmatig voorgekomen dat een goede leerzame relatief eenvoudige e-mail het aflegde tegen de complexere cases. Terwijl deze ‘single shot’ zeker als voorbeeld voor de branche kon dienen. Daar komt dit jaar dus verandering in. Een vakkundige jury nomineert een aantal inzendingen in de drie categorieën. De winnaar wordt gekozen op basis van criteria als creativiteit, lef en onderscheidend vermogen.

DE COMMISSIE EMAIL

E-mail is al jaren een belangrijk onderdeel in de marketing. Door middel van onderzoeken, evenementen en het zijn van een waardevolle gesprekspartner laat de commissie de blijvende kracht van e-mailmarketing zien.

Het doel van de DDMA Commissie E-mail is om de e-mailmarketingsector een podium te bieden, verder te professionaliseren en het kennisniveau van e-mail te verhogen. Dit doet zij door onder andere het organiseren van de DDMA E-mail Summit, de awards E-mail Professional, E-mail Single Shot en E-mailcampagne van het jaar en de Nationale E-mail Benchmark.

De commissie bestaat uit twee werkgroepen: de werkgroep Summit en de werkgroep Research.  Daarnaast komt de commissie twee keer per jaar bijeen met de ‘e-mail eetclub’. Dit is een groep van e-mailgoeroes uit de achterban van DDMA. Zij zetten hun netwerk in om de E-mail Summit nog succesvoller te maken.

OVER DDMA

DATA DRIVEN MARKETING ASSOCIATION

DDMA is de brancheorganisatie voor marketing en data. Onze 300 leden halen en brengen bij ons kennis over het inzetten van data om relevant te kunnen communiceren met hun doelgroepen. Daarom organiseren wij met en voor hen netwerk- en kennisbijeenkomsten. Wij eisen van onze leden dat zij handelen binnen het kader van de wet en de gedragscodes. Daarnaast spreken wij met de stakeholders in Den Haag en Brussel over de ontwikkeling van een duurzame data-economie.

Datagebruik brengt verantwoordelijkheid met zich mee. Daarom ondersteunen wij onze leden met juridisch advies op het gebied van datasecurity en privacyregels. Daarnaast heeft DDMA het keurmerk Privacy Waarborg in het leven geroepen. Het waarborg controleert of organisaties zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens bij het toesturen van reclame.

WINNAARS VOORGAANDE JAREN

De DDMA Email Awards worden sinds 2010 uitgereikt en georganiseerd door DDMA in samenwerking met de DDMA commissie Email.  De awards worden ieder jaar overhandigd aan de winnaars tijdens de DDMA Email Summit.

E-mail Professional van het jaar

  • E-mail vrouw van het jaar 2017: Marjolein Kleiberg - TUI
  • E-mail man van het jaar 2016: Floris Regouin - Samsung Benelux
  • E-mail man van het jaar 2015 : Albert Vogelaar – BSH Huishoudapparaten
  • E-mail vrouw van het jaar 2014: Saartje de Wit – OHRA / Delta Lloyd
  • E-mail man van het jaar 2013: Wouter Hosman – 2organize
  • E-mail man van het jaar 2012: Martin Boschhuizen – Albelli
  • E-mail man van het jaar 2011: Wouter Blok – Easytobook

E-mail Campagne van het jaar

  • E-mail campagne van het jaar 2017: Wehkamp
  • E-mail campagne van het jaar 2016: Albert Heijn
  • E-mail campagne van het jaar 2015: HotelSpecials
  • E-mail campagne van het jaar 2014: Marktplaats
  • E-mail campagne van het jaar 2013: Travix International