DDMA Email Summit 2018: Wat kan je verwachten?

Datum: 18 juni 2018

DDMA Email Summit 2018: Wat kan je verwachten?

Email Summit 2018

Om kennis op te doen in de wereld van e-mailmarketing zijn er in Nederland tal van mogelijkheden. Diverse webinars, inspiratiesessies of blogs passeren de revue. Op deze manier kun je door het hele jaar heen je kennis bijspijkeren of op specifieke gebieden nieuwe inzichten op doen. Maar desondanks is er toch één dag in het jaar die je niet mag missen; De DDMA Email Summit. In één dag komt heel “e-mailmarketing Nederland” samen om kennis uit te wisselen, maar vooral ook veel kennis en inspiratie op te doen. Dit jaar staat de Summit meer dan ooit in het teken van “Inspiratie”. Laat jij je ook inspireren deze dag? In dit artikel een overzicht wát je kunt verwachten.

1. Pas je opgedane inspiratie ook écht toe in de praktijk

Dit jaar zal Ronnie Overgoor, Nederlands beste dagvoorzitter, de dag weer aan elkaar praten. Hij zal tijdens de vele sprekers de brug slaan tussen het publiek en de spreker en zal daarbij ook niet schromen om sprekers het vuur aan de schenen te leggen. Daarnaast wordt er gedurende de dag gebruik gemaakt van een interactieve tooling, waarmee nóg meer interactie mogelijk is met het publiek.

Daarnaast zal Jörgen van der Sloot je meenemen in de “kunst van het luisteren en toepassen”. Aan het begin van de dag zal hij toelichten wát je zoal kunt verwachten en hoe je de opgedane kennis kunt verwerken en toepassen. Vaak ga je op een dergelijk event met een karrevracht aan kennis naar huis, maar vergeet je dit toe te passen. Met Jörgens tips, zal dit je zeker een stuk eenvoudiger worden gemaakt.

2. Gmail gaat een onthulling doen

Als je al een ticket hebt gekocht zul je ongetwijfeld het bericht over de “NDA” hebben gezien. Gmail zal de dag namelijk afsluiten als absolute keynote, waarbij Jordan Grossman een grote onthulling doet. Volgens Gmail zelfs zo groot dat bezoekers een “geheimhoudingsverklaring” moeten tekenen. We zijn dan ook erg benieuwd naar deze onthulling en de impact ervan. Feit is in ieder geval dat de Email Summit dé primeur hiervoor heeft. Daar wil je als e-mailmarketeer toch bij zijn?

3. Artificial Intelligence in e-mail

Een “hot” topic in het digitale landschap is Artificial Intelligence. Maar hoe kun je AI nou écht toepassen in e-mailmarketing? Op welke manier kun je hier je voordeel uit halen? Dela Quist van Alchemy Worx geeft hier op een inspirerende en eigenzinnige manier zijn visie op. Het topic AI komt ook in diverse andere cases terug die deze dag de revue passeren, onder andere in het verhaal van Air Miles.

4. De kracht van interactieve Email

We kennen allemaal inmiddels de e-mail van Netflix, die een geweldige animatie toonden in een e-mail. De mogelijkheden van interactieve e-mail zijn ongekend, maar kennen we die ook allemaal? Mark Robbins gaat in zijn presentatie in op dit topic, waarbij ook vooral heel veel gave en inspirerende voorbeelden langs komen. Ook John Thies raakt dit onderwerp aan, maar zal zich daarnaast ook focussen op hoe je ondanks alle “design-elementen” toch in de mailbox beland. De combinatie tussen techniek en interactie staat centraal.

5. E-mailmarketing bekeken vanuit een andere invalshoek

Waar veel e-mailmarketeers e-mail nog steeds als een “sales-kanaal” zien, waarbij conversie voorop staat, neemt Bastiaan Ernst van Wild Audience de bezoekers mee in zijn totaal eigen visie hierop. De term “Respect based funnel marketing” staat hierbij centraal. Hij zal de bezoekers uitdagen anders te denken dan de “traditionele” denkwijze. Een visie waar iedereen zijn of haar mening over zal hebben, maar die zeker gaat zorgen voor “roering”.

6. E-mailmarketing in een non-profit sector

In de meeste cases en “succes-stories” over e-mailmarketing draait het om omzet en conversie. Een veelgehoorde opmerking van de afgelopen jaren is: Hoe kan e-mailmarketing ook voor non-profit organisaties bijdragen? Tijdens de Summit vertelt Lara Cornaro hoe zij voor de Britsch Heart Foundation e-mail zeer succesvol heeft ingezet. Dus ook als je organisatie géén concrete sales-doelstellingen heeft, zal de Email Summit zeer inspirerend voor je kunnen zijn.

7. E-mail cases “van eigen bodem”

Naast de mooie “line-up” van internationale sprekers, komen er tijdens de Summit ook gave cases van Nederlandse organisaties voorbij. Zo zal Sanoma uitgebreid vertellen over de inzet (én het effect) van usability-onderzoek binnen e-mailmarketing. Verder gaat Air Miles in op welke rol e-mail heeft gespeeld in de (door)ontwikkeling van het grootste loyaltyprogramma van Nederland. Daarnaast vertelt Hessel Boschma over een zeer inspirerende case van VodafoneZiggo.

8. Nieuw dit jaar: The Battle of the Agencies!

Een nieuw onderdeel dit jaar, overgewaaid uit de Verenigde Staten; Battle of the Agencies. De afgelopen periode hebben drie bureaus een “battle” uitgevochten. Hierbij hebben alle bureaus dezelfde briefing gehad van een grote Nederlandse reisorganisatie; TUI. Het doel was voor alle bureaus hetzelfde, maar in de aanpak was iedereen vrij. Er zijn dus drie totaal verschillende e-mails verzonden, ieder naar een gelijk deel van de database.

Tijdens de Summit worden de verschillende aanpakken gepresenteerd én zal duidelijk worden wie deze battle gewonnen heeft. Een dírect voorbeeld hoe één case vanuit verschillende invalshoeken aangevlogen kan worden.

9. Niet te vergeten: De Email Awards!

Ieder jaar een hoogtepunt tijdens de DDMA Email Summit: De Email Awards. Dit jaar wordt de dag worden geopend met een nieuwe award: De Email Single Shot! Wie heeft er eenmalig een geweldige e-mailcampagne verzonden die zeer succesvol was?

Daarnaast presenteren ook de genomineerden voor de Email Campagne van het jaar hun case en wordt dírect de winnaar bekend gemaakt. Tot slot zal ook dé Professional van het jaar bekend worden. Wie mag zich een jaar lang “Email Professional van het jaar” noemen?

10. Wat kun je verder nog verwachten?

Naast de grote line-up aan sprekers en inspiratie zal ook de nieuwste versie van de Nationale Email Benchmark 2018 worden gepresenteerd. Ook zal Matthias de Bruijne van de DDMA ingaan op de gevolgen van de GDPR, een maand ná 25 mei.

Verder is deze dag dé gelegenheid om al je e-mail collega’s te spreken, te netwerken en bovenal om veel inspiratie op te doen. Voor sponsoren en genodigden is er ook nog een spetterend avondprogramma om de dag in stijl af te sluiten.

Genoeg redenen om deze dag niet aan je voorbij te laten gaan! Pak deze unieke kans om zoveel inspiratie op te doen in één dag. Alvast wat meer achtergrondartikelen lezen over sprekers en genomineerden? Klik dan hier voor de nieuwspagina.

Bekijk het volledige programma.
Nog geen tickets? Bestel ze nog snel hier voordat het uitverkocht is!