DDMA opent inschrijving E-mail Awards 2019

Datum: 12 maart 2019

DDMA opent inschrijving E-mail Awards 2019

Eerste sprekers Email Summit bekend

Op donderdag 20 juni 2019 wordt het beste werk in e-mailmarketing bekroond tijdens de DDMA Email Summit. Kandidaten kunnen zich vanaf nu aanmelden in de categorieën E-mail Campagne en E-mail Professional. In de Battle of the Agencies, gaan daarnaast bureaus de strijd aan om Agency van het Jaar te worden, met dit jaar Holland Casino als opdrachtgever. Experts van Northwave, HEMA, NiftyImages en Eneco zijn door de organisatie als eerste sprekers voor de E-mail Summit bevestigd.

Bij de beoordeling van de inzendingen kijkt de jury naar hoe de cases zich onderscheiden in creativiteit, effectiviteit, klantgerichtheid en integratie met andere kanalen en campagnes. Vorig won FrieslandCampina de award voor de beste E-mail Campagne met hun campagne ‘Eurosparen’ en RapidSugar ging ervandoor met de winst in de Battle of the Agencies. Kim de Klerk, toen nog werkzaam bij NS en inmiddels bij Knab, won de prijs voor E-mail Professional van het Jaar.

“De winnaars van afgelopen jaar leverde het bewijs dat e-mailmarketing weer een enorme innovatieslag heeft doorgemaakt. Het is niet weg te denken in de middelenmix voor bedrijven die streven naar een optimale klantinteractie. We kijken daarom reikhalzend uit naar de ingezonden cases voor de E-mail Awards van 2019”, aldus Frans Reichardt, juryvoorzitter DDMA E-mail Awards.

Battle of the Agencies
Na het succes van 2018 staat ook dit jaar de ‘Battle of the Agencies’ op het programma. In deze competitie strijden verschillende bureaus om wie de beste e-mailcampagne maakt voor Holland Casino. De campagne bestaat uit een e-mail die daadwerkelijk wordt verzonden naar het bestand van Holland Casino als Split Run campagne: drie gelijke databases met dezelfde propositie. Om mee te doen aan de battle kunnen bureaus een motivatie indienen. Het marketingteam van Holland Casino beoordeeld de motivaties anoniem en selecteert drie bureaus voor de battle.

Programma E-mail Summit
De organisatie maakt alvast de volgende sprekers bekend:

  • Patrick de Brouwer (Northwave) demonstreert een live e-mail hack;
  • Kevin Linden (NiftyImages) vertelt over contentgedreven personalisatie en dynamische inhoud die kunnen worden verkregen met een minimaal budget.

De Email Summit is een initiatief van DDMA, de vereniging voor data en marketing, en wordt mede georganiseerd door de DDMA Commissie E-mail. De Email Summit wordt mede mogelijk gemaakt door haar sponsoren: e-Village, Salesforce, Emark, Rapidsugar, Selligent en Flowmailer.