Inschrijving voor de E-mail Awards is geopend en kent twee nieuwe categorieën

Datum: 15 maart 2018

Inschrijving voor de E-mail Awards is geopend en kent twee nieuwe categorieën

De inschrijving voor de DDMA E-mail Awards is geopend. Op donderdag 21 juni 2018 wordt het beste werk in e-mailmarketing bekroond tijdens de DDMA Email Summit. Kandidaten kunnen zich nu inschrijven met hun case voor één van de vier categorieën: E-mail Campagne, E-mail Professional, E-mail Single Shot en Battle of the Agencies. De twee laatstgenoemde categorieën zijn dit jaar nieuwe onderdelen in het award programma.

Sprekers en programma

De eerste internationale topsprekers van de Email Summit 2018 zijn bevestigd. De uit Silicon Valley afkomstige Bastian Ernst (Wild Audience) neemt bezoekers mee in de wereld van respected-based funnel marketing. Hij vertelt over de kansen die funnelbots bieden aan e-mailmarketeers van vandaag. Mark Robbins (Rebelmail) wil de manier waarop mensen denken over email veranderen. Hij laat de bezoekers van de Email Summit zien wat er allemaal mogelijk is met interactief email design.

Dela Quist (Alchemy) vertelt hoe je relevant kan blijven in een wereld met AI (Artificial Intelligence).

Twee nieuwe Awards

Dit jaar introduceert de DDMA Email Summit twee nieuwe award categorieën: de ‘E-mail Single Shot’ en ‘Battle of the Agencies’.

“Voorgaande jaren is het regelmatig voorgekomen dat één relatief eenvoudige e-mail het aflegde tegen de complexere cases. Terwijl deze ‘Single Shot’ zeker als voorbeeld voor de branche kon dienen. Daarom hebben we met de jury besloten deze categorie dit jaar toe te voegen”, Aldus Alida van Kempen, voorzitter werkgroep  Summit  van DDMA.

Ook nieuw aan het E-mail Award programma is de Battle of the Agencies. Hierbij gaan drie bureaus de strijd aan om wie de beste sales campagne uitvoert voor TUI. Via een motivatie kunnen organisaties zich opgegeven, het team van TUI selecteert de drie finalisten.

De DDMA E-mail Awards

“E-mail is voor veel marketeers nog steeds een vertrouwd en populair kanaal. Uit de Dutch Email Benchmark 2017 kwam naar voren dat e-mail in de afgelopen vijf jaar een van de effectiefste middelen is om werkelijke klantbetrokkenheid te generen, aldus Diana Janssen, directeur van DDMA. “Wij vinden het belangrijk de laatste ontwikkelingen in het kanaal te delen met de sector en het beste werk te belonen met een Award”.

De Awards en de Email Summit zijn een initiatief van de commissie Email van DDMA, de vereniging voor  data en marketing. Een vakjury, bestaand uit experts in het vakgebied, maakt medio mei de nominaties bekend voor de verschillende categorieën. Inschrijvingen worden beoordeeld op criteria als creativiteit, lef en onderscheidend vermogen.

Early Bird ticket

De early bird tickets voor de DDMA Email Summit zijn nu verkrijgbaar.